Gespecialiseerd in MINI

Onder de naam W&W cooper service hebben wij ons gespecialiseerd in het automerk MINI.

U kunt bij ons terecht voor onderhoud, APK en reparaties. Wij kunnen vrijwel alle problemen met uw MINI vanaf bouwjaar 2001 diagnosticeren en oplossen. Zowel voor de veel voorkomende problemen zoals bijvoorbeeld een defecte stuurbekrachtiging of voor de wat grotere ingrepen zoals motor- of versnellingsbakproblemen, kunt u bij ons terecht.

Hieronder vindt u een overzicht van diverse onderhoudsbeurten en reparatie’s voor uw MINI. Voor ander onderhoud of andere reparaties kunt u het best contact met ons opnemen.
*Alle prijzen zijn indicatief en inclusief BTW en montage.

 

APK MINI

Bij APK Oldenzaal kunt u ook terecht voor een APK keuring van uw MINI

Kleine beurt

Advies: 15.000 km / 2 jaar

Wisselen motorolie
Motoroliefilter
luchtfilter
bijvullen vloeistoffen
diesel/petrol cleaner
controle op diverse andere punten.

Wij werken uitsluitend met originele filterpaketten.
Door op tijd motorolie te verversen voorkomt u slijtage van uw motor. Wij adviseren voor elke MINI om bij 15.000 km olie te verversen.
Prijzen:
– R50-R61 (excl. JCW en tuning-auto’s): € 195
– R50-R61 JCW en tuning-auto’s: prijs op aanvraag

Grote beurt

Advies: 30.000 km / 2 jaar

Wisselen motorolie
Motoroliefilter
Luchtfilter
Interieur filter
Bougies
Bijvullen vloeistoffen
Diesel / petrol cleaner
Controle multiriem
controle op diverse andere punten.

Wij werken uitsluitend met originele filterpaketten.
Door op tijd motorolie te verversen voorkomt u slijtage van uw motor.

Prijzen:
– R50-R61 (excl. JCW en tuning-auto’s): € 450
– R50-R61 JCW en tuning-auto’s: prijs op aanvraag

De Cooper S en JCW R53 hebben een compressor. Deze kunnen erg lang mee, maar onderhoud is wel noodzakelijk, zie hieronder.

Compressorolie verversen en multi riem vervangen

Advies: 60.000 km

De Cooper S en JCW R53 hebben een compressor. Deze kunnen erg lang mee, maar onderhoud is wel noodzakelijk.

Prijzen:
– R53: € 395

Versnellingsbak-oliewissel

Advies: 60.000 km / 3 jaar

Door slijtage kunnen kleine stukjes metaal in de olie komen en slijtage versnellen. Met het regelmatig wisselen van olie verkleint u de kans op schade.

Prijzen:
– R50-R61 Automaat: € 279
– R50-R61 Handgeschakeld: € 149
– F55-F60 Handgeschakeld: prijs op aanvraag

Distributieketting en -riem wissel

Advies: 80.000 km

Bij een distributieriem is het vaak bekend dat deze tijdig vervangen dient te worden, maar ook wanneer uw motor voorzien is van een ketting is het goed om deze tijdig te vervangen. Helaas komt het nog regelmatig voor dat kettingproblemen leiden tot motorschade. Wij adviseren daarom zowel een riem als ketting elke 80.000 km te vervangen. Hoort u bijgeluiden zoals ratelen bij koude motor? Rijd hier niet mee verder. Uw ketting kan aan vervanging toe zijn.


Prijzen:
– R50-R61 (excl. diesel N47-motor): € 675
– R55-R61 Diesel N47-motor: € 1.950

Motorrevisie en motor vervangen

Afhankelijk van de schade kunnen wij uw oude motor reviseren en inbouwen, ook is het mogelijk een motorwissel uit te voeren met een motor die al gereviseerd is.

Heeft uw Mini motor een hoog olieverbruik (1L op 750 KM), maar nog geen motorschade?
Dan is het verstandig de motor preventief te laten reviseren voordat er onherstelbare schade optreed.

Genoemde prijzen zijn voor gereviseerde motoren. Inbouw van niet-gereviseerde motoren is ook mogelijk, prijs op aanvraag.

Advies: Afhankelijk van slijtage

Prijzen:
– R50 One Cooper gereviseerde motor + inbouw: vanaf € 3.500
– R53 Cooper S gereviseerde motor + inbouw: vanaf € 3.700
– R56 One Cooper N12B14A N12B16A gereviseerde motor + inbouw: vanaf € 3.750
– R56 Cooper S N14B16A N18B16A gereviseerde motor + inbouw: vanaf € 4.295

 

Versnellingsbakrevisie en versnellingsbak vervangen

Advies: Afhankelijk van slijtage

Maakt uw Mini versnellingsbak vreemde geluiden?
Dan is de kans groot dat de lagers aan vervanging toe zijn. Wij kunnen uw oude versnellingsbak vervangen door een gereviseerde versnellingsbak of uw eigen versnellingsbak reviseren.

Prijzen:
– R50 One Cooper Midland, gereviseerde bak + inbouw: vanaf € 1.100
– R50 One Cooper Getrag, gereviseerd moeilijk leverbaar, advies ombouw naar (gebruikte) 6-bak: € 1.300
– R53 Cooper S 6-bak, (gebruikte) bak + inbouw: vanaf € 1.100

Koppelingset incl. krukas keerring wissel

Advies: Afhankelijk van slijtage

Begint uw koppeling te slippen?
Dan is deze waarschijnlijk versleten en dient vervangen te worden. Het is verstandig hierbij gelijk de krukaskeerring te vervangen, omdat deze vaak voor lekkage zorgt. Wij controleren ook direct de staat van het (dubbel-)massa vliegwiel.

Prijzen:
– R50-R61 (excl. 4×4): € 699
– F55-F60 (excl. 4×4): € 850
– R60 R61 F60 4×4: prijs op aanvraag

Veerpootlager wissel L+R

Advies: Afhankelijk van slijtage

Heeft uw Mini een vreemd stuurgedrag of komt het stuur niet terug als u een bocht neemt?
Dan is er een grote kans dat de veerpootlagers poreus / gescheurd zijn. Dit is te zien onder de motorkap, boven op de veerpoot lagers. Dit kan leiden tot speling op de wielen en een vreemd / raar geluid. Tot nu toe komt dit met name veel voor bij de R50 en R53, omdat deze inmiddels al wat langer meegaan.

Prijzen:
– R50 R53: € 275
– R55-R59: € 295
– R60-R61: prijs op aanvraag

Wiellager L+R

Advies: Afhankelijk van slijtage

Prijzen:
– R50-R61 voor-as: € 350
– R50-R61 achter-as: € 295

Remschijven + blokken L+R

Advies: Afhankelijk van slijtage

Prijzen:
– Alle MINIs voor-as: vanaf € 275
– Alle MINIs achter-as: vanaf € 225

EGR-Traject reiniging (diesel)

Advies: 60.000 km

Bij diesel-motoren kan het EGR-traject vervuild raken wat leidt tot een afgezwakt vermogen en een hoger verbruik. Hebt u de indruk dat uw motor minder vermogen heeft of het verbruik te hoog ligt? Dan kan een EGR-traject reiniging helpen.

Prijzen:
– R50-F60 Diesel: € 350